diumenge, 11 d’agost de 2013

AURA 1: Malves a Melbourne

Els blocs amb aluminosi de Cantabria cantonada Guipúscoa amaguen uns parterres  plens de flors cuidats per un home nascut al pobre gallec d'Allariz, prim com un filaberquí.

Un matí de final de primavera hi vaig veure esclatar unes barres de malves color fucsia com una escala florida per pujar al cel. Al moment, vaig recordar les escarransides malves que hi havia al marge de l'hort de la masia de la meva infantesa.

Les llavors  eren encara verdes, formant unes petites pinyes en forma de cor i vaig dir:


Puc passar a collir-ne, més endavant?

–Ets del barri?

–Treballo a l'Institut Bernat Metge, aquí mateix.

–Així, ja ens veurem...

Dia de Sant Pere. Al vestíbul de l'Institut m'espera un home esquemàtic amb una bossa de plàstic transparent plena de vida vegetal a la mà.

Aquelles llavors han fet florir malves arreu del món, les meves són precioses, com les dels jardinets del català vingut de Galícia, però m'han dit que les de Melbourne són de pam i tenen tots els colors de l'arc de Sant Martí.

A vegades, quan esclaten, penso si algunes floriran prop la meva tomba, al costat de les peònies.