TOTES LES ENTRADES

dimarts, 18 de setembre del 2012

Metàfores visuals 1: George Colbert




La primera fotografia de George Colbert que vaig veure a les pàgines de El País era la d’un nen llegint davant d’un elefant. Em va arribar a cor, la vaig retallar i va anar a parar ben emmarcada a un lloc ben visible de l’aula Utopia que aleshores estava muntant a l’Institut Bernat Metge. Des d’aleshores he anat seguint aquest fotògraf canadenc i cada vegada m’agrada més. Totes les imatges són molt suggeridores i gairebé totes volen dir alguna cosa més, fan el salt metafòric deixant la porta oberta a les interpretacions. Per aquesta raó he triat una de les seves fotografies per al meu perfil.
La força de l’elefant es rendeix a l’encant de la lectura, o la placidesa idíl·lica del contacte amb la natura del gran elefant és igual al plaer de llegit, la nena imagina com vola un ocell o l’ocell la fa somiar. El que si que no hi ha dubte és de la pau i la serenitat que reflecteixen totes les imatges i aquesta sensació s’amplifica amb el muntatge fotogràfic recollit a l’exposició Ashes and Snow on apareix un gegantí bestiari que es pot recórrer lliurament i que dóna la sensació que entres en un somni o que entres en un estat himnòtic. Proveu-ho entrant al següent enllaç i primer de tot cliqueu a “Experiencia”. 

 
Quan acabeu pensareu com el fotògraf que “els animals salvatges són una de les millors obres d’art”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada